Monday, June 14, 2010

Kapal Yahudi siap untuk belayar ke Gaza


Jumaat, 11/06/2010 – Di sebuah pelabuhan yang tidak didedahkan namanya di Mediterranean, terdapat sebuah kapal kecil yang menanti untuk misi khusus. Kapal ini akan belayar ke Gaza. Untuk mengelakkan sabotaj, tarikh yang tepat dan nama pelabuhan berlepas akan diumumkan hanya beberapa saat sebelum pelancaran nya.

“Matlamat kami adalah untuk menamatkan pengepungan Gaza. Perahu kami kecil,

jadi sumbangan kami hanya boleh menjadi suatu yang simbolik: kami membawa beg sekolah, diisi dengan sumbangan dari anak-anak sekolah Jerman, alat muzik dan seni bahan. Untuk perkhidmatan perubatan kamimembawa ubat-ubatan penting dan peralatan perubatan kecil, dan untuk nelayan kita menyediakan peralatan seperti jaring. Kami ingin menyumbang untuk perkhidmatan kesihatan, pendidikan dan kesihatan mental di Gaza.

”Serangan terhadap Freedom Flotilla membuktikan kepada dunia akan kekejaman Isreal. Walaubagaimanapun saya pasti bahawa terdapat banyak lagi warga Israel lain yang berkempen dengan penuh keberanian dan kasih sayang untuk keadilan dan keamanan. Oleh kerana terdapat banyak wartawan penyiaran dari program televisyen arus perdana di atas kapal kami, warga Israel akan memiliki lebih peluang untuk menunjukkan kepada dunia bahawa ada cara lain, cara keberanian bukan ketakutan, cara harapan bukan ‘kebencian, kata Edith Lutz, salah seorang penyelenggara dan penumpang di “Perahu Yahudi” tersebut.

No comments:

Post a Comment

Adakah Blog Ini Membosankan..?